Monday, March 7, 2011

Dari sudut hati...


Assalamualaikum...emhh sekarang nie dok tengah tunggu kek coklat masak sebab ade cekgu sekolah request utntuk ari jadi anaknyer..sambil2 tuh meng'godek' la satu adunan kek sarang semut..( iskk..iskk cam xde kek laen jek kan..asyik2 yg sama jek..) bukan apa tadi dok tinjau kat KR terjumpa lah satu resepi kek nie yang menurut kata dia resepi orang lama...cara nak buat pon xsama macam resepi sebelum nie dan yang paling penting xpayah perap pon...so aku nie terus la teruja nak membuatnyer...( tercabar beb..)
nie tengah tunggu hasilnya harap2 oklah so pas nie xpayah lah nak tunggu sampai 4 jam..tunggu punya tunggu pon lobangnye tetap halus2 jek.. :( tapi aku nie pandai2 jek nak 'oter' resepi org..dia suh bakar aku g kukus lak..bukan nak derhaka ye tapi oven aku nie hah buat hal..
actually apa yg aku nak luahkan di sini ialah pasal 'tag' menge'tag' nie hah..kat mana lagi la kalau bukan kat KR..aku ade lah terbaca kat wall KR-FB bahawa ade seorang rakan tu xpuas hati pada orang yang sesuka hati nak tag tapi xmintak izin..emmhh alahaii..bagi pendapat aku sendiri lah kan..sebab aku pon ade jugak tag tanpa terlebih dulu send msg nk mintak izin...bila kita tag tu pon sebenarnya adalah salah satu cara nak mintak izin share resepi..kalau jenis org yg suka cut n paste xpayah tag-tag pon boley copy jugak kan..so pada aku benda cam tuh xpayah lah nak bising2 dan melabelkan orang laen bahawa cara tag terus tanpa mintak izin tu adalah salah satu perbuatan biadap...small matter je..kalau rase xnak kongsi resepi atau tak suka org tu tag..xpayah la accept kan???
ini hanyalah sekadar pendapat aku sahaja so pada orang tersebut janganlah terasa hati atau bengang ngan pernyataan aku nie..setiap orang xsama pemikiran..bagi aku, sekadar tag tu bukan bermakna kita xmenghargai jasa atau penat lelah orang tu taip atau reka resepi..kira orang hargai lah tu sebab ramai yg nak tag..lagipon tempat macam KR tu kan da kira open- public so kalau rasa xnak share xpayah la letak resepi..xgitu?
pada yang laen yang xsetuju dgn cara aku berfikir aku mintak maaf lah bebanyak ye...kalau resepi aku aku xkesah pon kalau ade org nak tag..aku kira kalau dah masuk dalam Kr aku ikhlas untuk berkongsi..lagipon apalah salahnya kalau kita panjang-panjangkan ilmu yang ader..bukan boley bawak masuk kubur pon kan...so sekali lagi janganlah melabel aku nie kurang ajar atau biadap ataupon kurang sopan...kadang2 tu terlepas pandang...mungkin aku juga lepas nie boleh ubah sikap supaya mintak izin dulu sebelom nak tag apa-apa pon...emhhh...





No comments:

Post a Comment

TeRiMa KaSiH KeRaNa SuDi MeLaWaT bLoG iNi