Wednesday, February 22, 2012

NASI GORENG serunding ayam....

heheh serunding buat nasi goreng? nie da kes teruk nie...bukan apa stok ikan bilis kat umah nie rupa-rupanya da xde so nak xnak buat aje la guna apa yg ade...balik umah da lambat so nak cepat buat nasi goreng je....

walaupon serba kekurangan sedap juga la nasi goreng nie..hehe dengan sayur yg xisi...ikan bilis xde...emmm oklah boleh makan...auni laju je makan sebab xberapa nak pedas...kalau ikot ati nak letak banyak tapi sian plak so ketuk aje la 2-3 biji cili kecik tu...




bagi yg suka gaya simple dan ringkas tapi sedap...boleh aje cuba letak serunding ayam tu...menarik dan unik sket la...hehe aku kalau ade sambal hitam tu pon penah buat cam nie juga....sedap!!

oklah ye malas nak melalut...bye


BAHAN-BAHAN:
nasi secukupnya
1 biji bawang besar ~ hiris atau tumbuk kasar
3 biji cili padi ~ ketuk atau tumbuk
1 biji telor
1 ulas bawang putih ~ ketuk je
garam secukupnya
3 sb serunding ayam yg da blend halus
sayur ~ optional
2 sb sos tiram
1/2 pati kiub ayam ~ optional

CARA:
  1. tumis bahan tumbuk atau hiris hingga garing
  2. masukkan sos tiram dan pati kiub ayam
  3. masukkan nasi + garam dan sayur
  4. gaul sebati
  5. masukkan telor dan masak sehingga sebati sesuaikan rasa baru masuk serunding dan gaul lagi
  6. sedia dihidang

http://zaazu.com

1 comment:

  1. letak serunding dlm nasi goreng mmg lagi sedap kan! :D

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa SuDi MeLaWaT bLoG iNi