Saturday, March 17, 2012

IKAN PEKASAM goreng hancur...

hehe da tak gaya rupa ikan sebab hancur sudah..
ikan pekasam nie lawan dengan gulai lemak tambah ngan sambal belacan atau sambal tempoyak memang terangkat...2 pinggan pon xterasa kenyang...
aku memang suka sangat dengan ikan pekasam tapi xpenah la buat sendiri...selalu beli atau suh mak buat...kalau ade ikan nie xpayah lauk lain pon mesti bertambah...aku suka makan time bulan pose masa sahur tu sebab ianya akan membuat aku berselera makan...

aku bese goreng suka isi bawang dan juga cili padi...xsusah sangat dan bahan pon simple...aduh memang sedaplah....aku suka hancur-hancur cam nie....ala-ala serunding so senang nak makan...
so sape yg xpenah makan tu try la sekali musti nak lagi...

apapun ade jugak orang yang xsuka makan...beselah ikan nie kalau goreng bau dia semerbak sungguh..melekat kat baju or langsir hehe .ade juga penah dengar org yg xsuka makan kata ikan nie busuk...eh busuk-busuk pon sedap la...memang la busuk sket sebab dan diperam lama...apapon makanan tradisi ini tetap di menajdi pujaan hatiku..jom makan!!

http://zaazu.com

1 comment:

  1. Salam.Betu2 buat KakRos teringat mussim banjir kak kampung masa kecik-kecik dulu.

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa SuDi MeLaWaT bLoG iNi