Monday, April 9, 2012

Pelajar zaman sekarang...


Iszatie Ismail
22 hours ago via Mobile
isnin , 2 april 2012
>byk pkre yg aq ta ckew jd ary niey< 
= phmpnan ( perixx ) 
= spot check dax pomwan ( syiall ) 
da lha ary frst ckula ,, ttbe de bnde cm niey .. Toe psl dax2 niey ta ckew art cnew !
Like · · Share
Ayda Ziera, Iszatie Ismail and 2 others like this.
NazLynna JaHa Npe?
22 hours ago · Like
Iszatie Ismail ckgu uad spotcheck td ta psl2 kne buang skaf ..
22 hours ago · Like
Aziati EVa hahahaha...pdan mke !
21 hours ago · Like
Balkhis Lovely Farah mmg pdn un!1
20 hours ago · Like

nie adalah petikan dari FB sorang budak kat sekolah aku sehari selepas 'sport check' secara besar-besaran di sekolah....cekgu yg dapat tau nie pon secara xlangsung...aku lagi la...aku memang x 'add' anak2 murid aku kecuali sorang 2 yg da terlepas...bukan nak menyombong tapi bagi aku laman tersebut adalah agak peribadi...banyak menda yg kita nak luahkan...banyak perkara yg kita bincangkan xsesuai utk dibaca atau di komen oleh anak murid kita...bagi setengah org xkisah tapi aku memang kisah punya....lagipon budak2 nie mana la suka cekgu yg garang cam nie kan ...

berbalik kepada 'statement' budak nie..memang sume cekgu yg tau angin satu badan....baru 'form' 2 tapi da berlagak macam nie...boleh cakap macam2 perkataan yg xelok...pada cekgu yg mengajar dia lak tu...aii nasiblah dunia zaman sekarang kan...bertuah betul la sape yg jadi ibu bapak budak tu...sejuk perot mengandungkan dia 9 bulan 10 hari...aku baca pon terus je rasa nak lempang budak tu....sib baik la kesabaran masih ade...fikiran masih normal..kalau xmemang sah2 jadi tajuk utama akhbar....silap2 aku plak kena saman padahal xde kena-mengena langsung....

aku bukanlah nak kata diri sendiri nie baik sangat....aku faham dunia remaja memang la macam nie tapi yg aku pelik zaman aku dulu walaupon xsuka camana sekalipon xdelah mengeluarkan perkataan mcm tu secara terbuka....nampak sangat kurang ajarnya...dulu2 kalau kena marah ke...diam je..habis kuat pon citer sesama kawan...xdenya nak g sebar2kan...mungkinlah dulu medium utk bercerita a.k.a bergosip nie susah nak cari..pepun aku still sakit hati...

pas tersebarnye menda alah nie....budak tu ada dipanggil utk terjemahkan ayat dia yg indah tu...masa mengadap bukan main dok diam jek...tup...tup...kuar lagi statement kat FB dia...dia tulis..."butthurt"....pas tu dia da 'remove' dia nyer akaun FB..tau pon takot...ntahlah kan...memang geram so bila da jd cam nie keikhlasan yang nak diberi akan bertukar menjadi benci...jangan salahkan sesape kerana diri sendiri yang mencari....aduhhh penatlah dengan budak2 zaman la nie....otak cerdik tapi perangai makin bodoh....



No comments:

Post a Comment

TeRiMa KaSiH KeRaNa SuDi MeLaWaT bLoG iNi