Thursday, July 14, 2016

KEK BUTTER MARBLE MOIST

Assalamualaikum....selamat hari raya....lama xbersiaran..beselah kita bukan blogger tegar...suka2 je...saje nk up N3...nk share kot2 sape berkenan....sume resepi sini yg mmg sah2 dah melalui tapisan sirim...comfirm sedap n menjadi...

Actually resepi ni kan dah ada n pernah buat...resepi ni mmg sangat2 memuaskan hatiku...so kita kasi up lg...jom la try..mmg lembut..gebu...moist...senang je weh...raye ri tu aku buat utk buah tangan...



Kat bawah ni aku copy semula resepinya...tp buttercup tu aku guna sebuku yg 250gm tu semua..malas nak sukat2..actually kalau 1 cawan xsampai 1 buku tu tp sikit sangat lebihnya sayang nak tinggal so aku lebur semua..telor aku guna 5 biji...alhamdulillah menjadi jek...yg penting time pukul tu hehehe

Oklah tgk la resepi yek...
Kek butter marble moist Saiz 7"  
1 cawan butter
1 cawan tepung gandum
1 cawan gula
5 biji telor @ 4 biji
2sk esen vanilla
 1st baking powder
 1st soda bikarbonat
 2sudu besar susu pekat  
Cara:
-pukul butter n gula hingga putih
 -masuk telor satu2 n pukul lagi
masuk esen dan susu pekat
 -tepung ayak 3x dan masukkan dalam adunan...
kacau sebati
-bahagikan kepada dua..satu masukkan 1sb serbuk koko..
-marblekan dan bakar 170°c 45minit

1 comment:

TeRiMa KaSiH KeRaNa SuDi MeLaWaT bLoG iNi