Saturday, February 19, 2011

Kembali terjalin

aduhh susah betul lah kan..orang nak ber'blog' ko pon nak buat blog juga..orang update N3 ko dah nak berkarat pon xupdate2 gak lagi..nie kes dengki kerr malas ke xtau lah nak cakap..hehe janganlah salah faham ye..statement nie xmerujuk kepada sesiapa di luar sana tapi sebenarnya merujuk kepada yang empunya diri..erkk sape ek?

emhh tu la pasal sebenarnya aku ni nak sangat menulis tapi xcukup masa laa..dapat bukak fb pon dah kira bertuah ..lagipon keje di sekolah tu adalah my priority, nak wat camana tu lah sumber rezeki kalau wat lebih kurang kang berjawab lah ko diSana nanti..huhu xsanggup akak!!apapun blog nie ditubuhkan ( mcm nk bukak company je hehe) atas beberapa sebab yang aku pasti iaitu:-

  1. aku suke memasak
  2. aku suke makan
  3. aku nk share idea
  4. tempat letak resepi so senang nk rujuk
so klu blog nie xberupdate ke apa ke harap faham-faham la ye..masa untuk berblog nie xmenentu coz aku bukan full time nak mengadap komputer nie nak curi-curi masa pon xbley sebab masa aku sentiasa dicuri oleh orang lain..sape tu? heheh sape lagi si Auni budak comot tu lah..well untuk hari nie aku rase aku nak tunjuk lah gambar kek yang aku buat..sebenarnya kek nie dah lama da aku buat tp xde masa nak upload..tp sebelum nie da letak kat KR..kek nie sebenarnya request dr teman sekolah untuk bufday anak sedara dia..nie adalah 1st try mendeco..aku tersangatlah xpuas hati dengan hasil nie..tp puas ke xpuas ko tu tangan da memang keras terima je la kan..org yg ada bakat tak payah susah2 sekali buat je dah meletup..resepi ni pulak adalah daripada rakan KR iaitu Pn Munira Baharom ..ala yg glemer dgn kek coklat moist tulah...pegi je tanya kat KR tu semua kenal sebab kek nie adalah yang ter'glem' kt sana selain kek karemal tu..sedappp ko..try lah ye
so kt sini aku letak semula resepi dia kalau yang nak lebih detail bley berhubung dgn tuan empunya resepi asal..

kek coklat kukus
bahan A
1 cawan gula pasir
1 cawan serbok koko
1 cawan susu caer
1 cawan susu pekat
1 cawan minyak masak

semua bhn di gaul sebati n masak atas api perlahan.rehat sekejap bile bhn dah sebati.

bahan B
3 / 4 cawan tepong gandum
1 sudu kfc soda bikarbonat
1 sudu kfc baking powder

bahan C
4 biji telur blend...

1 kan bhn B dan C ke dlm A secara berselang seli n gaul gune senduk je..bile dah sebati,taruk je dlm loyang yg d sapu myk n kukus selame 30-40 mnit..
loyang 2 kena panaskan dulu sebelom masuk adunan..
ni la rupa kek yg da siap..hentam je lah labu..

No comments:

Post a Comment

TeRiMa KaSiH KeRaNa SuDi MeLaWaT bLoG iNi