Monday, February 21, 2011

'Decoration' yang kurang memuaskan...

oklah untuk petang nie aku juz nak upload satu gambo kek nie..kek nie adalah kek coklat..da lama gak la kek nie tercipta..hehhe sebenarnya nie adalah 2nd time aku nak mendeco..huhu tetap fail..tu la tangan aku nie memang dah keras cam batang kayu..xde seni langsung!!
apapun aku telah berjaya gak menyahut cabaran untuk mendeco guna buttercream nie..da xpayah nak beli kedai lagi da..( yo yo jek..) azam aku pas nie nak mahirkan lagi seni kreatif dlm bab deco mendeco nie..kalaupon xbuat utk orang lain cukup lepas untuk family sendiri udah la kan...orang baru nak belajar kan so pelan-pelan kayuh maa...
nie la rupanya kek aku tuh..comot kan? xpe..xpe t da leh wat yang cantik aku bukak kedai kek plak..baru korang tahu..so bagi sesapa yang 'sekutu' ngan aku tu ( yg xreti nk mendeco..) semak-semak la kat internet, you tube..banyak cara diorang tunjuk step by step cara nk deco pakai buttercream..nk buat bunga ros..cara nak guna nozzle..ha macam-macam lah juz taip je apa yg kita nak cari..macam-macam adaaa...aku nie ade gak tengok siap download tapi buatnya masih sama gak..xde improvement langsung..nk wat camana bz memanjang...
so xpelah sekadar itu saja wat petang nie..so jom lah kita sama-sama mempersembahkan kek yang paling hebat buat diri dan family sendiri..xpayah nak beli2 dah..jimat. sebelum berpisah jom layan video nie jap..yg nie aku download dr youtube..

No comments:

Post a Comment

TeRiMa KaSiH KeRaNa SuDi MeLaWaT bLoG iNi