Sunday, February 5, 2012

SAMPAI JODOHNYA....kawan aku


cuti sekejap pon ade orang buat kenduri ek...hehehe best la xpayah masak...tapi makan kenduri nie musti xkenyang....rasanya da amek banyak tapi ntahlah...balik umah je rasa lapa semula...ari ahad baru nie kenduri kawan satu tempat keje...cekgu tempat aku ngajar tu la...umur dia lagi tua dari aku.. akhirnya sampai jugak jodohnya...Alhamdulillah syukur...aku tumpang gembira kalau ada kawan nak kawen nie..satu lagi aku suka sangat org yg dapat berita gembira---> mengandung...xtau la kenapa tapi aku lak yg excited lebey2 hehehe

walaupon member aku tu antara yg lewat berkahwin tapi kalau da jodoh xkemana kan...sebab tu aku selalu bagitau kat member2 aku yg suka ngadu tentang lambat bertemu jodoh nie...aku cakap xpayah la nak runsing-runsing berkenaan dengan jodoh nie...cepat atau lambat tu semua aturan Allah SWT...kawen nie bukanlah sesuatu yg perlu tergesa-gesa...nanti kalau dapat yg xsesuai dengan kita..nyesal pon dah xguna kan...perkahwinan nie bagi aku adalah alam yg penuh dengan cabaran...dugaan...kalau lom bersedia dari segi mental dan juga fizikal baik la xpayah kawen dulu...heheh

nie la dia gambar member aku tu...tahniah dan semoga bahagia hingga ke akhirnya...amin!!

penah ada member aku tertekan dengan situasi nie...ye la kalau umur pon dah mula dengan pangkal 3++ tentu org akan asyik bertanya...bila ko nak kawen nie? aku faham sangat perasaan tu...apa yg aku boley cakap sabar aje la banyak2...manusia nie ada macam-macam jenis....mulut org nie xkan diam so jalan terbaik buat xtahu je...aku tahu org yg lom kawen tu pasti akan terusik...sedikit sebanyak akan menganggu emosi..tapi lumrah kehidupan terpaksa la kita terima....

makcik aku pon antara golongan perempuan yg lambat berkahwin...xtaulah sebab musabab...jodoh tu mungkin salah satu faktornya...tapi susahlah nak cakap...aku hanya boleh cakap sebagai pemerhati sebab yg rasa adalah diri sendiri...hanya dia dan Allah je yg tahu kenapa xnak kawen lagi...kadang-kadang tu bukan xnak kawen tapi still xjumpa org yg sesuai...

kita nak cari pasangan nie bukan macam nak pilih baju...xsuka tukar...xsuka buang tapi banyak menda nak kena difikirkan dan diambil kira...banyak menda yg kita perlu perhati...sebab kalau tersalah pilih yg tanggung diri sendiri jugak....tapi bagi aku.... aku akan pilih org yg aku suka dan org yg sesuai dengan diri...dan org yang boleh terima segala kekurangan dan kelebihan kita...bila da lama kawen nie sume tu boleh nak pakai lagi sebab hati dan perasaan manusia nie akan berubah...sikap pon akan berubah...samada ke arah yg lebey baik atau ke arah yg lebey buruk....hanya pasangan itu sendiri yg tahu...

apapon soal kawen nie bukan sesuatu yg main-main..ianya adalah masa depan kita so pilihlah yg terbaik daripada yg terbaik...xperlu susah hati jika belom berjumpa yg sesuai kerana apa yg Allah tentukan itu ada hikmah yg tersembunyi....usah peduli dengan kata-kata org yg penting kita jalani hidup kita dengan penuh gembira.....
http://zaazu.com

No comments:

Post a Comment

TeRiMa KaSiH KeRaNa SuDi MeLaWaT bLoG iNi