Thursday, February 2, 2012

GULAI LEMAK DAGING KIJANG..budu dan telor masin...

balik dari sekolah tadi tetiba je Mak mentua aku datang hantar tupperware...ingatkan apa rupa-rupanya ada gulai lemak...cantik la tu sebab aku memang xmasak...tapi kat umah mana ade nasik hehehe...sempat la aku rasa 2 - 3 ketul...gulai lemak daging la...memang peberet aku..

hubby aku lek umah dia cakap daging tu daging kijang..ari tu bapak mentua aku beli kat org yg dtg jual kat umah..daging tu daging fresh...sekilo RM60 hinggit..mak aihh mahalnyer tapi berbaloi la sebab bukan yg frozen..segar dari ladang tu...

so utk melengkapkan set makan malam..aku rebus la sebijik telor masin dan buat budu untuk cicah ngan timun...perhh xingat habis la diet aku...huhu tapi sedapnyer...lama xmakan nak plak org yg masak...habis sekali hadap...
budu + bawang + cili + asam limau...hebat!!
telor masin pembuka selera...
nie la dia gulai daging kijang tu...sedap wehh

haha baru je ingat xnak masak...rezeki tetap ada..sebab aku penat bekerja..hehe thank u MIL...nanti2 kasi lagi tau..hahaha tu la dah ade tupperware tu nanti terpaksa la aku merajinkan diri buat something untuk balas balik pemberian...ala bukan apa pon kan..just suka-suka...bagi2 makanan nie kan ley merapatkan silaturahhim...apa salahnya berkongsi rezeki...buat baik pada mentua baru mentua sayang...xgitu :)

aku da plan da nak buat kuih talam keladi sebab ari tu ada beli sebijik keladi besar...kelapa pon da ade...tengoklah esok petang ke aku cuba buat..resepi pon dah godek2 kat blog yg ada...emmm takot xsedap je...sebab xpenah buat...harap2 sedaplah ye...ley kongsi rezeki ngan kekawan juga...

oklah thats all 4 2day...sok la sambung..jap g nak cuci mata...

http://zaazu.com

1 comment:

TeRiMa KaSiH KeRaNa SuDi MeLaWaT bLoG iNi