Thursday, February 2, 2012

SUP AYAM segera

sebenarnya gambar nie dah lama dok dalam draft...kali nie saje nak publish sebab balik umah kang aku memang xmasak...hahaha saje nak cuci mata sebab perot nie tetiba je berlagu dangdut...adeyyy parah ne...kalau lagu sentimental xpe lagi..bila masuk rock kang memang kena makan la jawabnya..hehehe

bila dok menengok blog masak org lain seronok jek..terasa jeles sebab org masak sedap-sedap..terus rasa nak buat menda yg sama jugak hehehe itulah wanita ek....itu antara sebabnya depa nie suka dok ngintai dapur orang lain---> aku la tu..kadang-kadang org pompuan nie dok ngintai dapur jiran bukan nya dengki tapi salah satu cara nak cari idea...kalau dah hari-hari kena masak..pas tu setiap hari 3 kali masak.seminngu plak ada 7 hari huuuu ...jenuh jugak la nak cari menu-menu yg berlainan...kalau x bising plak org umah..yg bapak dok jerit "eii maknyer..xkan masak telur goreng aje..."" hari-hari masak kari..xda benda laen ka.." yang si anak plak sebok suh mak dia buat itu...ini..adoii pening jugak kan...

itu la ragam kehidupan...so jangan heran la kenapa org pompuan nie suka bertandang ke umah jiran...nie bese org yg dok kat kampung dan surirumah sepenuh masa la...datang-datang je terus tuju ke dapur...bukan nak busybody tapi cari resepi..hehehhe tapi tu la...
berbalik pasal sup ayam nie hah...aku terus terang cakap memang xreti sangat masak sup yg sedap...memang la sup tu bagi sesetengah org senang je...tapi kalau xreti cam aku nie ha...rasa sup tu xpower..hehe tapi xpe at least aku belajar la sampai la aku dapat rasa sup yg sesuai dengan tekak aku...

aku lebey suka sup yg ada rasa masam + pedas + masin + harum = nyaman... camana tu ek..aku main campak2 je sup nie..biasa aku buat isi banyak kentang sebab Auni suka...kami 2 org memang xberapa sangat kecuali sup nie dimakan dengan bihun...kalau makan ngan nasik xberapa jalan...

masih banyak lagi yg aku perlu belajar nak buat sup yg sedap tapi kalau masuk kelas masakan masih lulus lagi la sup aku tu kot..hehehe perasan...oklah layan aje la ye...aku xnak letak resepi sebab aku rasa banyak lagi resepi lain yg best...kalau aku rajin t aku letak...

http://zaazu.com

No comments:

Post a Comment

TeRiMa KaSiH KeRaNa SuDi MeLaWaT bLoG iNi