Friday, July 18, 2014

PAI AYAM DAN DAGING

Salam siaran sume....alhamdulillah dah separuh bulan berpuasa....kejap je kan...xlama lg raye....best...best...hihi raya ni apa lah menu istimewa nak buat ye...masih belum diputuskan mau masak apa...tentunya hidangan yg istimewa...xpe..xpe nanti kita fikirkan...

Hari ni tetiba rajin buat pai ayam campur dengan daging....1st try...oklah cuma pastri dia agak keras sikit..xtau la salah tang mana...tp rasa sedap la jugak....resepi dr kak Azie....cuma aku suka kalau ianya lebih spicy...yg aku buat ni xpedaspon...mungkin kena lebihkan blackpaper kalau mahu pedas cam lamb pai kat secrect recipe tu...

Sebut pasal lamb pai...emmm ni kegemaran hubby...kalau g SR mesti dia nak order menda alah ni...akupon suka...inti dia tu yg sangat sedap...pedas..manis dan xkeras sangat....maybe next time aku kena improve kan skill buat pai....emmm kena g berguru ni nak wat pastri yg sedap...sebelom ni kalau buat sesuatu yg menggunakan pastri mesti tang pastri tu yg fail...xtahulah nak wat camne....

Recepi pastri yg kak Azie ni just dapat satu bekas je saiz sedang...kalau nak buat banyak kena gandakan adunan la kot...untuk inti memang cukup untuk wat 4 bekas pai saiz sedang tu...aku beli bekas aluminium foil bentuk bulat yg memang sesuai utk pai ni....aku tambah je daging sebab berbanding ayam aku lebih suka daging....lain2 bahan ikut apa yg ada dalam peti hehehe...boleh la buat utk anak2...si Auni suka makan mungkin rasa cendawan dan ayam yg juicy tu...lagipon xpedas so boleh la budak kecik makan kan....aku cuma tambah lada sulah sikit...tp still budak2 ley makan...

Apapon pas ni nak buat lagi cuma nak cari resepi pastri yg aku ley buat dengan menjadi...senang2 beli yg dah siap heheheh...sape2 yg ade kelapangan ley la cuba...sekejap je pon nak buat menda alah ni...sambil2 masakpon ley buat....sedap pon sedap....







No comments:

Post a Comment

TeRiMa KaSiH KeRaNa SuDi MeLaWaT bLoG iNi