Tuesday, March 15, 2011

Cili Jeruk

oklah...aku sebenarnya xmasak ini hari sebab somi aku g kerja so xlek makan tgh..aku dok ngan si budak kecik nie xper..makan je biskut2 yg ader..heheh bukan malas tp diet..so untuk hari nie sebab banyak waktu lapang kan aku letak la resepi jeruk cili yang mudah nie kan..mudah x mudah pon banyak kali juga aku fail tau..hehe resepi nie aku amek dr Dapur kak Jee..besttt makan ngan mee..nasik goreng...buat cicah..macam-macam lah eh...




Bahan dan cara-cara nya:-

  • segenggam cili padi di potong-potong..xnak ptong pon xper gak..basuh dan keringkan airnya...sampai betul2 kering lah..
  • dah kering masukkan dalam botol kaca
  • letak 2 sudu gula dan 1 sudu garam..aku letak 3 sudu gula..
  • pas tu curahkan cuka agak2 melepasi paras lada tadi..
  • tutup dan simpan..boleh tahan lama tanpa letak dlm freezer..


No comments:

Post a Comment

TeRiMa KaSiH KeRaNa SuDi MeLaWaT bLoG iNi