Thursday, March 17, 2011

Kek Gula Hangus lagi dan lagi...




ni adalah gambar kek gula hangus yang sekian kalinyer...hehehe yg nie terhangus sebab api panas sangat walaupon gitu memang sukaa sangat makan kek nie, kalau satu loyang kecik tu sorang je makan sebab somi xberapa suka sangat...selagi xmuak aku buat jek kek nie kan...bukan ade org nak marah pon hehehe..bukan xnak cube kek laen tu tp xde masa..hanya berkesempatan untuk buat kek yg simple-simple je dulu..lagipon banyak bahan dan peralatan xmencukupi so kena sabar dulu kan.. tgk la kek tu sampai hangus aku kerjakan..hehehe terpanas la plak api oven nyer tu yg jadi gitu tu..xperlah kan...layan je..

Sebelom nie aku da pernah post N3 utk kek nie ade 2 cara yg aku pernah cuba utk dptkan tekstur yg cantik so ley la try kan ikut kesukaan memasing..aku nie nak senang dan cepat jek, maleh nak tunggu lama2 so bila da ade resepi yg xpayah perap gumbira ler..hehehe bagi aku dua-dua resepi nie xbanyak beza dia punya sukatan dan bahan cuma yg agak berlainan ialah dr segi cara mengadun bahan tersebut iaitu klu resepi xpayah perap tu dia punya susu pekat kacau ngan mentega je dan yg resepi kena perap plak menteganya dicampur dengan gula hangus...emhhh pepun dua-dua keknyer tetap menjadi dia punya sarang dan rasa pon sama juga so up 2 u all la kan...untuk resepi kek yg xpayah perap ley tgk di sini..dan resepi yg kena perap di sini ok...

sumber: Mat Gebu @http://www.tiffinbiru.com/ dan MEM BESAR KR

No comments:

Post a Comment

TeRiMa KaSiH KeRaNa SuDi MeLaWaT bLoG iNi