Monday, November 28, 2011

CHEESE CAKE...

sumber: Mat Gebu @http://www.tiffinbiru.com/

kek nie dh lama aku buat dan sebenarnya sedappp sangat...sebelum nie aku dah letak entri untuk kek nie tapi yang belum di 'bedak' kan lagi ...pepun kek yg best nie aku amek dari dapur Mat Gebu...beza cuma yang aku nie aku just letak blueberry filling jek sebab xde stok utk strawberry filling......

aku xpasti kalau orang lain buat merekah macam aku nie atau tak sebabnyer setiap kali aku buat mesti dia nak 'tersenyum lebar' cam nie...mungkin suhu yang aku guna tak sesuai kot..lagipon kek yg berasaskan cheese nie memang rumit sket pembuatannya...nak kena pandai control dia nyer suhu....tapi xper kek nie kalau dah di bedak dan di 'make -up' kan cantik la..xde la nampak kecacatan yg ade tu..apa yang penting....sodapp

nie la rupa kek yang telah siap di bedak..aku guna fresh cream dan buat 3 layer..setiap layer aku sapu blueberry filling + fresh cream... sorri xle nak tunjuk bahagian dalam sebab kek nie adalah tempahan member kat sekolah utk birthday party...

aku nie memang xkreatif bab mendeco nie..main belasah jek so abaikan yg bahagian comot-comot tu ek...biasalah budak baru belajar.. ;)

oklah untuk resepi bley rujuk di sini ye...dan kalau nak tengok resepi asal ley la ke dapur Mat
Gebu..sini iaitu resepi 'DOUBLE BERRY CHEESE CAKE' selamat mencuba ye...sedap sangat bagi yang suke makan cheese la...

No comments:

Post a Comment

TeRiMa KaSiH KeRaNa SuDi MeLaWaT bLoG iNi