Tuesday, November 29, 2011

SAKIT GIGI?...perlukan ubat???

kalau sesape yg penah rasa sakit gigi atau yang sedang mengidap gigi berlubang tu ley la amalkan petua nie...sebenarnya aku pon xpasti samada ianya berkesan atau tak sebabya aku xpernah cuba...Alhamdulillah setakat nie gigi aku elok je xde lubang lagi so xdapatlah nak komen ye...

petua nie aku dengar daripada member-member dan juga makcik2 yang bermurah hati...katanye kalau sakit gigi Gigit 3 kuntum bunga cengkih pada gigi yang sakit. Jika gigi berlubang, tumbuk bunga cengkih dan isikan ke dalam lubang gigi dan tutup dengan kapas.
oklah selamat mencuba kepada yang ingin mencuba...kita xtau ianya berkesan atau tak selagi kita tak cuba ye tak...sebab tu la orang penah cakap yang 'mencegah tu lebih baik dari mengubat' so pas nie rajin-rajinlah gosok gigi ye...

anak aku yang nak masuk 2 tahun tu pun aku paksa gak gosok..mesti nanges2 tapi untuk mencegah nie xley nak biarkan sangat..xde kesian-kesian sebab yang susah nanti kita jugak bila dok nanges sakit gigi sebab gigi rosak...nak tak nak kita sebagai ibu bapa kena buat yang terbaik...emmm alahaiii...
** sume gambar ihsan google**




No comments:

Post a Comment

TeRiMa KaSiH KeRaNa SuDi MeLaWaT bLoG iNi