Saturday, November 9, 2013

Kek Batik Lapis Cheese simple...

Malam ni tadi ada jamuan sekolah kt Rumah Rehat Bentong...jamuan start pukul 8 tp sebelum pergi tu aku sempat lagi menggodek nk buat kek batik ni...

dah lama ngidam nk buat n nk rasa....balik je dr jamuan terus terkam....my comment...sedap gak la...lain dari kebiasaan..ye la biasa kita makan kek batik coklat tu kan..kali ni divariasikan dgn menambah cheese...nestum bagai....bagi penggemar cheese mmg la kata sedap hik hik...anak aku suka...xlah muak sgt sebab da tambah nestum...ley la buat lg....

Biskut dah celup susu susun macam ni tau...

Adunan cheese da siap pukul..letak sekali nestum senang

Da susun biskut lapis cheese atasnye cm ni

Buat byk2 layer...

Atas sekali curah semua lebihan cheese biar byk...tabur milo

Loyang alas la ngan olastik mudah nk keluarkn
Resepi ni aku amek sebijik yg kat sini page buku resepi kt facebook tu tp aku tabah milo utk tabur atas setiap layer..yg lain sama je......aku ada juga tgk di sini...kt sinipon sama gak resepi...ada step by step...nk buat kek lapiss cheese pesona cam renyah juga bahan2 so bila dpt resepi simple terus cuba....kebetulan ada lebihan cheese...tp xcukup la 250gm...jadi juga..
Da siap...ni potong after few hour tau

Sedappppppp

Layer rendah sebab guna loyang besar...


Guna biskut ni baru sedap....

No comments:

Post a Comment

TeRiMa KaSiH KeRaNa SuDi MeLaWaT bLoG iNi