Sunday, December 25, 2011

SPAGHETTI again....

da xde idea nak memasak? marilah makan masakan yg mudah seperti ini hehehehe...adoiiyaiii kalau dah perut melayu tu memang susah la kan...hubby aku kata makan menda alah nie xkenyang....memang pon...dah makan sepinggan penuh perut tetap kata nak nasik...camana la nak dok oversea kalau cam gini gayanya kan....

aku xdelah selalu buat...boleh dikatakan dalam setahun tu ada la 2-3 kali....aku suka je makan tapi hubby aku tu la yg banyak songeh...xsuka katanya...aku kalau masak makan sesorang baik xpayah kan...aku just buat time dah jemu makan nasik...

kali nie aku guna daging dan tambah lobak merah sebagai penyeri...sos yg aku guna tetap sama iaitu sos spaghetti cendawan KIMBALL...sos carbonara PREGO tu ada lagi tapi xtau la bila plak nak buat...tengoklah kalau ada peluang nanti kan....




sebenarnya menda nie sangatlah mudah dan cepat nak dibuat...kalau guna sos yg dah ready made tu lagi la senang...curah je xpayah letak pepe pun dah sedap...aku lebih suka tambah sket sebab nak bagi kuah tu banyak...dan nampak menarik....

oklah...ini resepi ulang tayang aje..so untuk resepi ley tengok disini..

No comments:

Post a Comment

TeRiMa KaSiH KeRaNa SuDi MeLaWaT bLoG iNi